Naslov Analiza varijantnih rješenja luke nautičkog turizma u Rovinju, sjeverna luka Valdibora
Naslov (engleski) Analysis of Variant Solutions of Nautical Ports in Rovinj, North Port Valdibora
Autor Tomislav Selar
Mentor Barbara Karleuša (mentor)
Mentor Igor Ružić (komentor)
Član povjerenstva Sanja Dugonjić Jovančević
Član povjerenstva Vanja Travaš
Član povjerenstva Barbara Karleuša
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Građevinski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2015-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Građevinarstvo Hidrotehnika
Sažetak U diplomskom radu razrađena su 2 varijantna rješenja luke nautičkog turizma
u uvali Valdibora. Cilj rada bio je proučiti teoretske osnove i prikazati praktičnu
primjenu dimenzioniranja obalnih zidova, nasutih lukobrana i određivanja rasporeda
plovila u marini.
Rad se može koncepcijski podijeliti u dva dijela. U prvom dijelu opisani su
povijest i stanje nautičkog turizma u Hrvatskoj i Rovinju, dan je uvid u prostornoplansku
dokumentaciju i prirodne osnove na području planirane luke. U drugom dijelu
razrađena je dispozicija plovila u marini, objašnjena metodologija proračuna nasutog
lukobrana i obalnog zida te su provedeni proračuni uz prateću nacrtnu
dokumentaciju.
Prva varijanta luke nautičkog turizma predviđa površinu akvatorija od 7,3 ha te
391 privezno mjesto. Maksimalna dubina na lukobranu iznosi 15 m, dok prosječna
dubina iznosi 11,7 m. Predviđena je izrada nasutog lukobrana od prirodnog
materijala duljine 598 m ,na kojem se s lučke strane nalazi betonski obalni zid.
Također se predviđa izvedba 6 plutajućih gatova širine 2 m, i jedan fiksni gat na
sjevernom dijelu marine koji će imati funkciju dodatne zaštite akvatorija te će
omogućiti privremeni privez plovilima koja čekaju na servisnu zonu. Ulaz se nalazi na
sjeverom dijelu marine, a širina mu iznosi 58 m. Lukobran je najskuplja konstrukcija
koja će se izvesti, stoga je proveden proračun količine ugrađenog materijala u
lukobran. U prvoj varijanti će se ugraditi 249 571 m3 prirodnog materijala (kamenog) i
12 558 m3 betona.
Druga varijanta predviđa površinu akvatorija od 9,7 ha te 396 priveznih
mjesta. Maksimalna dubina na lukobranu iznosi 17,2 m, dok prosječna dubina iznosi
13,7 m. Predviđena je izrada nasutog lukobrana od prirodnog materijala duljine 603
m ,na kojem se s lučke strane nalazi betonski obalni zid. Također se predviđa
izvedba 3 plutajuća gata širine 2 m, i jedan fiksni gat na sjevernom dijelu marine koji
će imati funkciju dodatne zaštite akvatorija te će omogućiti privremeni privez plovilima
koja čekaju na servisnu zonu. Ulaz se nalazi na sjeverom dijelu marine, a širina mu
iznosi 99 m. U drugoj varijanti u lukobran će se ugraditi 298 664 m3 prirodnog
materijala (kamenog) što iznosi 20 % više nego u prvoj varijanti, te 12558 m3 betona,
što iznosi 19 % više nego u prvoj varijanti.
Provedene analize su pokazale da prednost ima prva varijanta prvenstveno
zbog manjih dubina na lukobranu, čime je znatno smanjena količina ugrađenog
materijala a time i cijena najskuplje konstrukcije u luci.
Sažetak (engleski) The following thesis describes two different solutions for the marina in the
Valdibora bay. The main object of the thesis was to examine the theoretical basis and
the practical application of dimensioning quay walls, rubble mound breakwaters and
setting the disposition of vessels in the marine.
The thesis can be divided in two parts. The first part describes the history and
state of nautical tourism in Croatia and Rovinj, gives an insight into the physical
planning documents and natural base in the area of the planned port. The second
part elaborates the disposition of vessels in the marina, explaines the methodology
for calculation of rubble mound breakwaters and quay wall and are carried out
calculations with accompanying descriptive documentation.
The first variant of the marina provides water area of 7,3 ha and 391
mooring places.The maximum depth under the breakwater is 15 meters, while the
average depth is 11.7 m. It is envisaged to build a rubble mound breakwater 598
meters long, with the concrete quay wall on the port side of the breakwater. It is also
planned to build six floating piers, and one fixed pier in the north of the marina for
additional protection from waves which will allow a temporary mooring of vessels
waiting for the service area. The entrance is located on the northern part of the
marina, with the width of 58 m. The breakwater is the most expensive structure
planned to be built, therefore calculation of amount of material installed into the
breakwater is made.In the first solution will be installed 249 571 m3 of stone material
and 12 558 m3 of concrete.
The second solution of the marina provides water area of 9,7 ha and 396
mooring places. The maximum depth under the breakwater is 17,2 meters, while the
average depth is 13,7 m. It is envisaged to build a rubble mound breakwater 603
meters long, with the concrete quay wall on the port side of the breakwater. It is also
planned to build three floating piers, and one fixed pier in the north of the marina for
additional protection from waves which will allow a temporary mooring of vessels
waiting for the service area. The entrance is located on the northern part of the
marina, with the width of 99 m. In the second variant, in the breakwater, 298 664 m3
of stone material, will be build, which is 20% more then in the first variant, and 12588
m3 of concrete, which is 19% more than in the first variant.
The conducted analysis has given the average to the first solution, primarily for
the smaller depths on the breakwater, whereby the amount of the built-in material is greatly reduced and thus the price of the most exspensive construction in the port.
Ključne riječi
marina
nasuti lukobran
obalni zid
dispozicija vezova
Ključne riječi (engleski)
marina
rubble mound breakwater
quay wall
disposition of vessels
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:157:813377
Studijski program Naziv: Građevinarstvo; smjerovi: Geotehnika, Hidrotehnika, Inženjersko modeliranje, Konstrukcije, Prometnice, Urbano inženjerstvo Smjer: Hidrotehnika Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra inženjer/inženjerka građevinarstva (mag. ing. aedif.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-02-12 12:50:39