Naslov Idejni projekt spoja županijskih cesta ŽC 5103 i ŽC 5081 u Labinu
Naslov (engleski) Conceptual Project of Connection of County Roads ŽC 5103 and ŽC 5081 in Labin
Autor Tina Drašković
Mentor Sanja Šurdonja (mentor)
Član povjerenstva Marijana Cuculić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Aleksandra Deluka - Tibljaš (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Šurdonja (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Građevinski fakultet (Zavod za prometnice, organizaciju i tehnologiju građenja i arhitekturu) (Katedra za prometnice) Rijeka
Datum i država obrane 2024-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Građevinarstvo Prometnice
Sažetak U Diplomskom radu izrađen je idejni projekt spoja županijskih cesta ŽC 5103 i ŽC 5081 u Labinu kroz izgradnju obilaznice. Cilj rada je izraditi projekt prometnice s dva raskrižja u razini, kako bi se poboljšala prometna infrastruktura, smanjile prometne gužve te osigurala brža i sigurnija povezanost unutar regije. Metodologija rada obuhvaća analizu postojeće građevinsko-prometne situacije i primjenu principa projektiranja prometnica i raskrižja u razini, uz korištenje softverskog alata Plateia. Korištenje računalnog programa Plateia omogućuje značajno ubrzanje i preciznost u procesu projektiranja. Obrada podataka u klasičnom načinu projektiranja, bez primjene specifičnih računalnih programa, iziskuju znatno više vremena. Svi elementi ceste usklađeni su s odredbama Pravilnika o osnovnim uvjetima kojima javne ceste izvan naselja i njihovi elementi moraju udovoljavati sa stajališta sigurnosti prometa. Prometnica je projektirana za prosječni godišnji dnevni promet, uzimajući u obzir dugoročne potrebe za razdoblje od 20 godina. Prometnica se nalazi u 2. razredu, što je svrstava u kategoriju državne ceste, s projektnom brzinom od 70 km/h. Os ceste maksimalno je prilagođena konfiguraciji terena, uzimajući u obzir specifične uvjete prostora. Dodatno je provedena kontrola pretjecajne preglednosti i kontrola preglednosti u horizontalnim krivinama. Svi elementi kružnog raskrižja usklađeni su s odredbama Smjernica za projektiranje kružnih raskrižja na državnim cestama. Projektirana su dva raskrižja u razini, odnosno trokrako i četverokrako srednje veliko kružno raskrižje. Dodatno je provedena kontrola provoznosti za mjerodavno vozilo – tegljač s poluprikolicom. Rezultati projekta pokazuju da će izgradnja obilaznice smanjiti prometne gužve, skratiti vrijeme putovanja i povećati sigurnost prometa. Dodatno se ističe važnost izgradnje ove prometnice i raskrižja za unapređenje prometne infrastrukture i turizma u regiji.
Sažetak (engleski) In this Master’s thesis, a conceptual project was designed for the junction of county roads ŽC 5103 and ŽC 5081 in Labin, involving the construction of a ring road. This thesis aims to make a project of a road together with two at-grade intersections to improve the traffic infrastructure, reduce traffic congestion, and ensure faster and safer connections within the region. The methodology includes an analysis of the existing construction and traffic situation and the application of road and intersection design principles using the Plateia software tool. The use of Plateia significantly accelerated and improved the precision of the design process, which would have been more time-consuming using traditional design methods without specialized software. All road elements are designed in accordance with the Croatian regulation (Pravilnika o osnovnim uvjetima kojima javne ceste izvan naselja i njihovi elementi moraju udovoljavati sa stajališta sigurnosti prometa.). The road is designed for average annual daily traffic, considering long-term needs over a 20-year period. It is classified as a second-class road, which categorizes it as a state road with a 70 km/h design speed. The axis of the road is maximally adapted to the terrain configuration, considering the specific spatial conditions. Overtaking sight distance control and stopping sight distance control in horizontal curves were conducted. All roundabout elements comply with the Croatian Guidelines for Roundabout design on State Roads (Smjernica za projektiranje kružnih raskrižja na državnim cestama). Both at-grade intersections were designed as roundabouts, a three-way, and a four-way medium-sized roundabout. Passage control was conducted for the relevant vehicle - a track with a semi-trailer. The project results indicate that constructing the ring road will reduce traffic congestion, shorten travel time, and increase traffic safety. The importance of this road and intersection construction for improving transport infrastructure and tourism in the region is highlighted.
Ključne riječi
Labin
Plateia
obilaznica
projektiranje prometnica
projektiranje kružnih raskrižja
Ključne riječi (engleski)
Labin
Plateia
ring road
road design
roundabout design
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:157:029545
Studijski program Naziv: Građevinarstvo; smjerovi: Geotehnika, Hidrotehnika, Inženjersko modeliranje, Konstrukcije, Prometnice, Urbano inženjerstvo Smjer: Urbano inženjerstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni magistar inženjer građevinarstva/sveučilišna magistra inženjerka građevinarstva (univ. mag. ing. aedif.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-11-14 14:13:32