Naslov Parametarska analiza pješačkih drvenih grednih mostova
Naslov (engleski) Parametric analysis of pedestrian timber beam bridges
Autor Filip Franolić
Mentor Adriana Bjelanović (mentor)
Član povjerenstva Ivana Štimac Grandić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Paulo Šćulac (član povjerenstva)
Član povjerenstva Adriana Bjelanović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Građevinski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2017-11-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Građevinarstvo Nosive konstrukcije
Sažetak U ovom radu provedena je parametarska analiza jednostavno oslonjenih drvenih grednih
mostova namijenjenih prometovanju pješaka i biciklista, te mogućeg prometa servisnih i
interventnih vozila. Svrha analize je iznalaženje optimalnog rješenja poprečne dispozicije,
tipa i položaja kolničke konstrukcije variranjem raspona glavnih uzdužnih greda (od 10 m
do 18 m) i širine mosta (od 2 do 4,5 m s korakom od 0,5 m). Preduvjet optimizacije je i
primjena materijala (drvnih proizvoda) prosječnih i visokih konstrukcijskih svojstava
(nosivosti i krutosti). Širine mostova određene su u skladu s namjenom, odnosno
propisanim slobodnim profilima za prometovanje pješaka i biciklista. Raspon mosta
određen je ovisno o uvjetima proizvodnje, transporta i početne pretpostavke o
ekonomičnosti korištenja jednostavno oslonjenih drvenih grednih mostova.
Ishodi parametarske analize su zasnovani na statičkoj i dinamičkoj analizi više od 150
modela mostova ovog konstrukcijskog oblika koje su provedene u programskom paketu
Staad.Pro, a rezultati analiza vrednovani prema kriterijima graničnog stanja uporabljivosti
(progibi i vibracije). Analizirani KE modeli su razvrstani u četiri grupe, karakterističnih
poprečnih dispozicija (položaja kolničke konstrukcije te broja glavnih uzdužnih greda). Cilj
provedenih analiza KE modela su preporuke o primjeni (ili ograničenju primjene)
određenog tipa poprečne dispozicije ovisno o rasponu i širini mosta, te smjernice za
primjenu određenog tipa kolničke konstrukcije, prikladnog za gredne mostove.
Obuhvaćena su tri tipa kolničkih konstrukcija: daščana (od dužnih proizvoda) i od CLT-a
(od daščanih križnih ploča), a roštiljna konstrukcija s rebrastim CLT pločama, kao treća,
istovremeno je i alternativna poprečna dispozicija.
Sažetak (engleski) In this paper is given parametric analysis of simply supported timber beam bridges
designed for pedestrians and cyclists traffic, as well as possible traffic of service and
emergency vehicles. The purpose of the analysis is to find the optimal cross-sectional
design, type and position of the pavement construction by varying the length of the main
longitudinal beams (from 10 m to 18 m) and bridge width (from 2 to 4.5 m with 0.5 m
step). The first condition for optimization is the use of materials (timber elements) of
average and high structural properties (strength and stiffness). The width od bridges
depends of purpose, what is prescribed by the necessary profiles for pedestrian and cycle
tracks. The bridge span is determined by the possibilities of production, transport and
initial assumptions about the economics of using simply supported timber bridges.
The results of the parametric analysis were based on the static and dynamic analysis of
more than 150 bridge models of this design, form that were implemented in the
Staad.Pro structural analysis and design software. The results of the analysis evaluated
according to the criteria of the limit state of usability (deflections and vibration). The
analyzed FE models are divided into four groups according to the characteristic transverse
dispositions (the position of the pavement construction and the number of main
longitudinal beams). The objective of the analyzed FE model is to recommendation the
application (or limitation of application) of a certain cross-section type, depending on the
span and width of the bridge and the guidelines for the application of a certain type of
pavement construction, suitable for beam bridges. Three types of pavement structures
are included: planks plating (from elongated products) and CLT (from cross-laminated
timber panels), and grillage structures with ribbed CLT plates, as well as the third and in
same time alternative cross-section type.
Ključne riječi
pješači i biciklistički drveni most
gredni drveni most
parametarska analiza
statička i dinamička analiza
Ključne riječi (engleski)
pedestrian and cycling timber bridge
timber beam bridge
parametric analysis
static and dynamic analysis
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:157:173120
Studijski program Naziv: Građevinarstvo; smjerovi: Geotehnika, Hidrotehnika, Inženjersko modeliranje, Konstrukcije, Prometnice, Urbano inženjerstvo Smjer: Konstrukcije Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra inženjer/inženjerka građevinarstva (mag. ing. aedif.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-11-20 12:05:28