Naslov Analiza projektnih parametara poroznog asfalta
Naslov (engleski) Analysis of porous asphalt mixture parametars
Autor Mateja Babok
Mentor Aleksandra Deluka - Tibljaš (mentor)
Mentor Marijana Cuculić (komentor)
Član povjerenstva Sanja Šurdonja (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Cuculić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Aleksandra Deluka - Tibljaš (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Građevinski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2019-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Građevinarstvo Prometnice
Sažetak U ovom diplomskom radu prikazan je utjecaj projektnih parametara poroznog asfalta na pojavu krunjenja. Porozni asfalt predstavlja tip vruće asfaltne mješavine koja se koristi za habajuće slojeve. Idealna primjena poroznog asfalta je na mjestima s manje prometnog opterećenja te na parkiralištima na kojima dolazi do ˝stajanja˝ vode. Porozni asfalt može se koristiti i na autocestama gdje ima ulogu rješavanja problema akvaplaniranja. U novije doba, poboljšanjem kvalitete materijala te poboljšavanjem specifikacija poroznog asfalta, porozni asfalt pokazuje mnogo prednosti u odnosu na klasične asfaltne mješavine. Pokazao se izrazito dobar u smanjenu razine buke u prometu, rješavanju problema prskanja vode, povećanju sigurnosti prometa, jednako tako karakterizira ga velika vodopropusnost, smanjenje toplinskih otoka u urbanim sredinama, te je ekološki pogodan. Glavni nedostaci poroznog asfalta su trajnost, cijena te raspadanje, odnosno krunjenje. Zbog diskontinuiranog granulometrijskog sastava poroznog asfalta omogućeno je procjeđivanje. Budući da ovakva vrsta mješavine ima otvorenu strukturu, javlja se problem trajnosti zbog pojave krunjenja. Krunjenje predstavlja ispadanje zrna agregata koje se događa zbog slabljenja veze između zrna agregata i bitumena. Mjesta na kojima dolazi do krunjenja mogu biti opasna i utjecati na sigurnost u prometu. Cilj izrade ovog diplomskog rada bio je analizirati i odrediti utjecaj projektnih parametara poroznog asfalta na krunjenje, prema normi HRN EN 12697-17.
Sažetak (engleski) This paper deals with the subject of influence of the porous asphalt mixture parameters on the ravelling performance. Porous asphalt is a type of hot asphalt mixture that is used as a wearing course. The ideal application of porous asphalt is in places with less traffic load and in parking areas where water "stagnation" occurs. Porous asphalt can also be used on highways where it has the role of solving aquaplaning problems. More recently, by improving the quality of materials and improving the specifications of porous asphalt, porous asphalt has shown many advantages over conventional asphalt mixtures. It has proven to be extremely good at reducing traffic noise, solving water splashes, increasing traffic safety, as well as being characterized by high water permeability, reducing heat islands in urban areas, and being environmentally friendly. The main disadvantages of porous asphalt are durability, cost and disintegration, or ravelling. Due to the discontinuous granulometric composition of the porous asphalt, it is allowed to drain. Because of its discontinuous grading structure, filtering is enabled. Since this type of mixture has an open structure, the problem of durability occurs (because of the ravelling performance). Ravelling represents the loss of aggregate grains that occurs due to the weakening of the bond between aggregate grain and bitumen. Ravelling areas can be hazardous and affect traffic safety. The goal of this paper is to analyze and determine the influence of design parameters of porous asphalt project mixture on the resistance to the ravelling performance, according to HRN EN 12697-17.
Ključne riječi
porozni asfalt
krunjenje
procjeđivanje
habajući sloj
otvorena struktura
Ključne riječi (engleski)
porous asphalt
ravelling
filtering
wearing course
open structure
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:157:602496
Projekt Šifra: RC.2.2.06-0001 Naziv: Razvoj istraživačke infrastrukture na kampusu Sveučilišta u Rijeci Voditelj: Nevenka Ožanić Pravna nadležnost: Hrvatska Financijer: EFRR, MZO
Studijski program Naziv: Građevinarstvo; smjerovi: Geotehnika, Hidrotehnika, Inženjersko modeliranje, Konstrukcije, Prometnice, Urbano inženjerstvo Smjer: Urbano inženjerstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra inženjer/inženjerka građevinarstva (mag. ing. aedif.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-10-10 09:22:22